ایزو پروپیل الکل چیست ؟

ایزوپروپیل الکل

ایزو پروپیل الکل

ایزو پروپیل الکل چیست ؟ ایزوپروپیل الکل (به انگلیسی : Isopropyl Alcohol)، یک ترکیب آلی با فرمول شیمیایی C۳H۸O است. که با اسامی همچون ایزوپروپانول و ۲-پروپانول مشاهده می شود. این ترکیب، جزء گروه الکل ها دسته بندی می شود. و بویی تند و شدید، شبیه به تمام الکل ها دارد. که به طور گسترده به عنوان ضدعفونی کننده به کار برده می شود.

ایزوپروپیل الکل چیست ؟ عوارض آن چیست ؟ قیمت خرید و فروش آن ؟ تفاوت آن با اتانول ؟ ایزو پروپیل الکل خوراکی است ؟ ویژگی ها ؟  خواص فیزیکی و شیمیایی ؟ کاربرد و موارد استفاده از آن ؟ فرآیند تولید ؟  آنالیز ؟ msds یا برگه اطلاعات ایمنی ؟  خطرات ناشی از آن ؟ بو آن ؟ پیشینه ؟ نحوه تهیه و تولید آن ؟ درصد خلوص ؟ خواص فیزیکی و شیمیایی ؟ همراه ایران کم اکس باشید.

زمان پاسخگویی مجموعه ایران کم اکسزمان پاسخگویی : 9-17

شماره تماس ( دفتر – واتساپ – موبایل ) :  ۰۲۱۷۶۸۷۲۴۶۵ – ۰۹۱۹۸۰۲۴۴۳۲

💡 فهرست مطالب

1. مشخصات فنی محصول

اطلاعات محصول
فرمول شیمیاییCH3CHOHCH3
CAS67-63-0
سایر اسامیپروپیل – iPrOH – الکل دی متیل کاربینول – Isopropyl alcohol – پروپانول – ایزوپروپانول
آنالیز (جهت دریافت فایل PDF آنالیز کلیک کنید.)pdf (1)

2.دانلود آنالیز

علاوه بر PDF، آنالیز این محصول در جدول زیر آورده شده است.

RESULTSPECUNITTEST METHODPROPERTY
99.99Min 99.8Wt%Gas ChrOPurity
3Max 5APHAASTM D1209Color
0.005Max 0.05Wt%ASTM D1364Water
0.7860.785~0.787℃20/20ASTM D1298Sp .Gr
3Max 10Wt ppmASTM D1613Acidity
40MIN 30MINASTM D1363Kmno4 Test
5Max 15Wt ppmASTM D1353Residue After
Evaporation

3. ایزو پروپیل الکل چیست؟

ایزو پروپیل الکل (2-پروپانول)، که با عنوان ایزوپروپانول یا IPA شناخته شده است، یکی از رایج ترین اعضای خانواده ترکیبات آلی الکل با فرمول C3H8O و جرم مولکولی 60.1 گرم بر مول است. یک مایع بی رنگ، فرار و قابل اشتعال است. دارای بویی شبیه به ترکیبی از اتیل الکل و استون است، اما برخلاف اتیل الکل، 2-پروپانول طعم تلخ و غیر قابل توصیفی دارد.

این ترکیب، اولین الکل مصنوعی تجاری بود. شیمیدانان شرکت استاندارد اویل نیوجرسی (بعدها اکسون موبیل) اولین بار در سال 1920 هنگام مطالعه فرآورده های فرعی نفتی آن را تولید کردند. به راحتی از واکنش پروپیلن با اسید سولفوریک و به دنبال آن هیدرولیز سنتز می شود.

ساختار مولکولی ایزو پروپیل الکل
ساختار مولکولی ایزو پروپیل الکل

1-3.ایزو پروپیل الکل داروخانه

IPA با درصد خلوص 91 درصد، را می توانید از داروخانه تهیه کنید. پروپانول، با این درصد خلوص جهت ضدعفونی کردن دست ها و سطوح استفاده می شود.

2-3.ایزو پروپیل الکل خالص

IPA خالص بدون افزودنی های رایج مانند دناتورنت ها تولید و پردازش می شود که الکل را برای مصارف انسان نامناسب می کند. الکل ایزو پروپیل خالص با الکل ایزو پروپیل استریل یا درجه USP قابل تعویض نیست، اما گاها با نام های دیگر مشاهده می شوند. زیرا الکل درجه USP همیشه در حالت خالص است.

ایزو پروپیل الکل صنعتی
ایزو پروپیل الکل صنعتی

4. تاریخچه

اولین مقادیر صنعتی IPA، در سال 1920 در شرکت استاندارد نفت (اکسون) (Bayway ، نیوجرسی) تولید شده است. در سال 1921، شرکت کاربید و کربن شیمیایی (اتحادیه کاربید) نیز اقدام به تولید IPA کردند. و به دنبال آن، شرکت نفت Shell تولید خود را در دهه 1930 در Dominguez ، کالیفرنیا آغاز کرد. این سه شرکت از اواسط دهه 1990 تولید کنندگان اصلی الکل بودند. تا این که، ICI اولین روند هیدراسیون مستقیم تجاری را در سال 1951 آغاز کرد. در این فرآیندها از دو ماده اولیه پروپیلن و آب استفاده کردند. مشکلات اولیه خوردگی زیاد، هزینه بالای انرژی و آلودگی هوا با استفاده از فرآیند غیرمستقیم منجر به توسعه فرآیند هیدراسیون مستقیم در اروپا شد. با این حال، یک ماده اولیه پروپیلن با خلوص بالا مورد نیاز است.

5.روش تولید و تهیه ایزو پروپیل الکل چگونه است ؟

با توجه به موارد گفته شده در متن بالا می توان گفت : IPA، از هیدراسیون پروپیلن تولید می شود. سایر روش های تولید مصنوعی ایزو پروپانول شامل موارد زیر است.

  • *تخمیر کربوهیدرات
  • *اکسیداسیون پروپان
  • *هیدروژناسیون استون (هیدروژنه کردن)
  • *هیدرولیز ایزوپروپیل استات

به طور کلی می توان گفت : نخستین بار تولید ایزوپروپیل الکل در سال 1920 توسط شرکت Standard Oil انجام شد. این ماده از هیدرات کردن پروپن به دست آمد. که در آن زمان مصرف عمده این ماده در تولید استون بود. در اثر گذشت زمان این ماده به عنوان الکل مالشی و ماده ضدعفونی کننده مورد استفاده قرار گرفت.

6.کاربرد

ایزوپروپانول رایج ترین و گسترده ترین ماده ضدعفونی کننده در داروسازی، بیمارستان و پاک کننده در وسایل الکترونیکی یا ساخت تجهیزات پزشکی است.

IPA، در محلول های بین 60 تا 90 درصد الکل با 10 تا 40 درصد آب خالص، به عنوان میکروب کش، قارچ کش و ویروس کش عمل می کند. هنگامی که غلظت الکل به زیر 50٪ کاهش یابد، خاصیت ضدعفونی کنندگی آن کاهش می یابد. این بدان معنا نیست که هر چه غلظت الکل بالاتر باشد خاصیت ضدعفونی کنندگی آن نیز افزایش می یابد.

وجود آب عامل مهمی در تخریب یا جلوگیری از رشد میکروارگانیسم های بیماری زا با الکل ایزوپروپیل است. آب به عنوان یک کاتالیزور عمل می کند و نقش اساسی در دناتوره سازی پروتئین های غشای سلول رویشی دارد.

محلول 70٪ IPA در کل سلول نفوذ می کند، و تمام پروتئین ها را منعقد می کند. بنابراین میکروارگانیسم ها را از بین می برند. مقدار آب اضافی تبخیر را کند می کند، بنابراین زمان تماس سطح و اثر بخشی را افزایش می دهد. الکل با غلظت بالای 91٪ فوراً پروتئین ها را منعقد می کند. در نتیجه، یک لایه محافظ ایجاد می شود. این لایه محافظ تشکیل شده، مانع لخته شدن پروتئین ها می شود.

محلول  IPA > 91٪ باکتریها را از بین می برد. اما گاهی اوقات برای ضد عفونی کردن به مدت تماس بیشتری احتیاج دارند.

1-6.موارد استفاده ایزو پروپیل الکل در یک نگاه

ایزوپروپانول کاربردهای فراوانی در صنعت و مصارف خانگی دارد. این کاربردها عبارتند از :

  • *در صنعت چاپ
  • *حشره کش
  • *صابون
  • *لوسیون
  • *مواد غذایی
  • *به عنوان واسطه شیمیایی
  • *به عنوان ضدعفونی کننده زخم
  • *محصولات خانگی
  • *پوشش
  • *در ساخت انواع شیشه شورها –  مواد ضدعفونی کننده –  رنگبرها – استون و سایر مشتقات آن کاربرد دارد.
  • *مواد آرایشی (در اسپری های مو)
  • *صنعت پزشکی (به عنوان ضدعفونی کننده سطوح، حالت تهوع بعد از عمل و ضدعفونی کننده)
  • *صنعت داروسازی
  • *مصارف خانگی (به عنوان ضدعفونی کننده کفش، تمیز کردن سینک، برس آرایش، ضدعفونی کننده خانه، ضدعفونی کننده ماوس و کامپیوتر، ضدعفونی کننده تلفن همراه، اسفنج دستشویی، تمیز کردن تخته وایت برد، جدا کردن برچسب و تمیز کردن استیل ضد زنگ)
  • *استفاده موضعی (کشیدن آب گوش، دردهای عضلانی و جدا کردن کنه)
  • *به عنوان ماده افزودنی سوخت، در صنعت خودرو سازی استفاده می شود.
  • *در آزمایشگاه (به عنوان ضدعفونی کننده ظروف و پاک کننده سطوح)
  • *به عنوان حلال و تمیز کننده تجهیزات ظریف
  • *به عنوان حذف کننده رنگ

کاربرد ایزو پروپیل الکل در آزمایشگاه

2-6.داروسازی

الکل مالشی، مایعی بی رنگ و تلخ است، که در داروهای تقویت کننده مو، لوسیون پوست، حلال، سیمان و الکل دناتوره یافت می شود.

3-6.کاربردهای پزشکی ایزو پروپیل الکل 70% -60 %

الکل مالشی، ضدعفونی کننده دست و پدهای ضدعفونی کننده معمولاً حاوی 60 تا 70 درصد محلول ایزوپروپانول یا اتانول در آب هستند. آب برای باز کردن منافذ غشایی باکتری ها مورد نیاز است که به عنوان دروازه ایزوپروپانول عمل می کند. محلول 75 درصد حجمی در آب ممکن است به عنوان ضدعفونی کننده دست استفاده شود.

به عنوان یک کمک خشک کننده آب برای پیشگیری از التهاب گوش خارجی استفاده می شود.(گوش شناگر)

این کاربردها در زیر به طور خلاصه نوشته شده است.

  • در الکل پزشکی
  • در محلول های پانسمان
  • به عنوان ضدعفونی کننده در بیمارستان
  • به عنوان بی حس کننده
  • در تهیه کیسه های یخ

ایزو پروپیل الکل در صنعت پزشکی

4-6.ضد باکتری

ایزوپروپانول، یکی از ایزومرهای پروپیل الکل با ویژگی ضد باکتریایی است. با این وجود مکانسیم دقیق این ماده به عنوان ضدعفونی کننده دقیق نیست، ممکن است سلول ها توسط دناتوره پروتئین سلولی و DNA، تداخل با متابولیسم سلولی و انحلال غشای سلولی لیپو پروتئین را از بین ببرند.

5-6.به عنوان حد واسط

ایزو پروپانول، برای ایجاد ایزو پروپیل استات، استری می شود. این ماده با دی سولفید کربن و هیدروکسید سدیم واکنش می دهد تا ایزو پروپیل گزانتات سدیم (یک علف کش و یک معرف شناورسازی سنگ معدن) تولید کند. ایزوپروپانول، با تتراکلرید تیتانیوم و فلز آلومینیوم واکنش نشان می دهد تا تیتانیوم و ایزو پروکسیدهای آلومینیوم به ترتیب اولی یک کاتالیزور و دومی یک معرف شیمیایی باشد. این ترکیب ممکن است به خودی خود به عنوان یک معرف شیمیایی عمل کند و به عنوان یک دهنده دی هیدروژن در هیدروژناسیون انتقالی عمل کند.

6-6.به عنوان حلال

طیف وسیعی از ترکیبات غیر قطبی را حل می کند. به سرعت تبخیر می شود و گرید های معمولی موجود بر خلاف برخی از حلال های رایج دیگر وقتی به عنوان مایع تمیز کننده استفاده می شود، اثری از روغن باقی نمی گذارد.

این ترکیب، نسبتا غیر سمی است. از این رو، به طور گسترده ای به عنوان یک حلال و به عنوان یک مایع پاک کننده استفاده می شود، به ویژه برای شرایطی که ممکن است روغن ها یا سایر باقیمانده های مبتنی بر روغن وجود داشته باشد.

خطر خوردگی یا زنگ زدگی کمتری نسبت به آب معمولی دارد. همراه با اتانول، n-بوتانول و متانول در گروه حلال های الکلی قرار می گیرد.

جهت تمیز کردن عینک ها، کنتاکت های الکتریکی، سر نوارهای صوتی یا تصویری، دی وی دی و سایر لنزهای دیسک نوری، حذف خمیر حرارتی از هیت سینک ها روی پردازنده ها و سایر بسته های آی سی استفاده می شود.

7-6.صنعت خودروسازی

ایزو پروپانول، یک عنصر اصلی در افزودنی های سوخت “گاز خشک کن” است. در مقادیر قابل توجهی آب، در مخازن سوخت مشکل ساز است. زیرا از بنزین جدا می شود و می تواند در دمای پایین در خطوط تامین یخ بزند. الکل آب را از بنزین خارج نمی کند، اما الکل آب را در بنزین حل می کند. آب پس از حل شدن، خطری مشابه آب نامحلول را ندارد. زیرا دیگر در خطوط تامین تجمع نمی یابد. بلکه در خود سوخت حل می شود.

ایزو پروپانول، اغلب در قوطی های آئروسل به عنوان خنک کننده شیشه جلو یا قفل در فروخته می شود.

برای حذف آثار روغن ترمز از سیستم های ترمز هیدرولیک استفاده می شود. به طوری که روغن ترمز (معمولا DOT 3، DOT 4 یا روغن معدنی) لنت های ترمز را آلوده نکرده و باعث ترمز ضعیف نمی شود.

مخلوط ایزو پروپیل الکل و آب نیز معمولاً در مایع شیشه شوی خانگی استفاده می شود.

ایزو پروپیل الکل در صنعت خودروسازی

8-6.مراقبت از گوش های سوراخ شده

مطالعات صورت گرفته توسط آکادمی پوست آمریکا (AAD) حاکی از آن است که، می توان از این الکل جهت ضدعفونی اطراف سوراخ های گوش استفاده کرد.

البته به این نکته توجه بفرمایید که برخی از متخصصان، توصیه می کنند از زدن الکل به زخم ها اجتناب نمایید. زیرا استفاده از آن روند بهبودی را کند می کند.

9-6.به عنوان پاک کننده و  ضدعفونی کننده وسایل الکترونیکی

پروپانون، به سرعت تبخیر می شود. بنابراین می توان از آن جهت، از بین بردن عوامل بیماری زا در تلفن ها، لپ تاپ ها، تبلت ها و سایر دستگاه ها استفاده شود.

مقدار کمی از آن را به دستمال اسپری نمایید. سپس از آن جهت تمیز کردن دستگاه الکترونیکی استفاده کنید.

10-6.صنعت چاپ

 Isopropyl Alcohol، به طور گسترده در صنعت چاپ استفاده می شود. زیرا، ایزو پروپیل الکل دمای آب را در دستگاه‌های چاپ بسیار پایین نگاه می‌دارد.

11-6. ایزو پروپیل الکل 50٪ به عنوان ضد عفونی کننده

مراکز کنترل بیماری (CDC) الکل با غلظت 50 ٪ – 70 ٪ را، برای استفاده به عنوان ضد عفونی کننده و ضد میکروبی توصیه می کنند. الکل در این رقت به طور موثر به دیواره سلول باکتری ها نفوذ می کند، و سپس پروتئین ها و آنزیم های داخل سلول را از بین می برد(دناتوره می کند).

12-6.الکل ایزوپروپیل برای تمیز کردن دست ها

تمام آنچه واقعاً نیاز دارید الکل یا ایزوپروپیل (رابیش) یا اتیل (که در آبجو و شراب استفاده می شود) است.

محلول ساخته شده از حداقل 60% الکل، به طور موثری دستتانتان را ضدعفونی می کند. این مایع را به دستتان بمالید و بگذارید در هوا خشک شود.

13-6.استفاده IPA به جای رابش الکل

الکل ایزوپروپیل کاملاً مشابه رابش الکل نیست. اما، این ماده جز اصلی و مهم ترکیبات موثر الکلی رابش است.

7. خواص و ویژگی

همان طور که در قسمت ایزوپروپیل الکل چیست ؟ گفته شد. این ترکیب مایعی فرار و بی رنگ با بوی تند، نفوذپذیر و مانند اتر  است. در صورت قرار گرفتن در معرض دمای بالا غیر قابل احتراق است که ممکن است بخارهای سمی کلرید منتشر کند. نقطه اشتعال آن 53 درجه فارنهایت است. سایر، خواص فیزیکی و شیمیایی ۲-پروپانول به شرح زیر می باشد.

خواص فیزیکی – شیمیایی
نام آیوپاک Propan-2-ol (پروپان-2-ال)
عنوان انگلیسیIsopropyl alcohol (IPA)
شکل ظاهریمایعی بی رنگ
فرمول شیمیاییC3H8O
ضریب شکست1.3776
جرم مولکولی60.1 گرم بر مول
چگالی0.786 گرم بر سانتی متر مکعب (20 درجه سلسیوس)
انحلال پذیریمحلول در بنزن، کلروفرم، اتانول، اتر، گلیسیرین و استون
انحلال پذیری در آبامتزاج در آب
دمای ذوب89- درجه سلسیوس (128- درجه فارنهایت ، ۱۸۴ کلوین)
دمای جوش۸۲٫۶ درجه سلسیوس (۱۸۰٫۷ درجه فارنهایت، ۳۵۵٫۸ کلوین)
گشتاور دو قطبی1.66 دبای
                          ساختار مولکولی ایزو پروپیل الکل

1-7.درصد خلوص ایزو پروپیل الکل

این الکل با درصد خلوص  : 99 % – 70 % -45 % و … در بازار موجود است.

2-7.نام دیگر ایزو پروپیل الکل

ایزوپروپانول، 2-پروپانول، دی متیل کاربینول، پروپیل الکل Isopropanol (incorrect) ،Rubbing alcohol ،sec-Propyl alcohol ،s-Propanol ،iPrOH و  Dimethyl carbinol

3-7.بوی ایزوپروپیل الکل

IPA، بویی مشابه به ترکیبی از اتیل الکل و استون دارد. اگر تمایل دارید در مورد استن و کاربردهایش بدانید کلیک کنید.

8.خطرات و عوارض ایزو پروپیل الکل

قرار گرفتن در معرض IPA، موجب خواب آلودگی، سردرد، سرگیجه، سوزش چشم، پوست، سرفه، خشکی پوست، افسردگی، سیستم عصبی، قرمزی چشم و اختلالات هوشیاری می شود.

  • * مسمومیت ممکن است از طریق نوشیدن یا استنشاق بخارات آن به خصوص در نوزادان رخ دهد.
  • *IPA، به سرعت توسط دستگاه گوارش جذب می شود. و 15 تا 30 دقیقه پس از مصرف با نیمه عمر حذف 3 تا 7 ساعت به حداکثر غلظت سرم می رسد. از طریق ادرار و نفس از بدن دفع می شود.

دوز کشنده، ایزوپروپانول 150تا 240 میلی لیتر است.

جهت کاهش خطرات و عوارض احتمالی قرار گیری در معرض ایزوپروپیل، توصیه می کنیم که msds آن را مطالعه بفرمایید.

1-8.عوارض آشامیدن ایزو پروپیل الکل صنعتی

IPA، خوراکی نیست. نوشیدن مقدار اندکی از این ماده، می تواند موجب مرگ شود. زیرا این ماده به صورت متفاوتی نسبت به سایر الکل های خوراکی در بدن متابولیسم می شود. حتی ممکن است موجب کوری دائم در فرد شود. مقادیر مرگبار آن ۸ اونس در بزرگسالان گزارش شده است.

به طور کلی، خوردن IPA، موجب مرگ و کوری دائم می شود.

عوارض نوشیدن الکل (ایزو پروپیل الکل)

2-8.عوارض IPA بر روی پوست

IPA، به راحتی از طریق پوست جذب می شود. بنابراین ریختن مقدار زیادی IPA بر روی پوست ممکن است، باعث مسمومیت اتفاقی شود.

مقادیر کمی IPA بر روی پوست خطرناک نیست، اما تماس مکرر با پوست می تواند باعث خارش، قرمزی، سوزش، خشک شدن و ترک خوردن شود.

و اما سوالی که پیش می آید این است که آیا ایزوپروپیل الکل 99٪، برای پوست بی خطر است؟ خیر، اگر در مقادیر زیاد در یک منطقه با تهویه نامناسب استفاده شود. استفاده زیاد آن، می تواند موجب تحریک پوست و چشم شود.

3-8.مسمومیت با ایزوپروپیل الکل

مسمومیت با الکل زمانی که کبد قادر به کنترل الکل در بدن نباشد، اتفاق می افتد. و در صورت بروز مسمومیت علائمی همچون سرگیجه، گیجی، درد معده، حالت تهوع، استفراغ و کما در فرد ظاهر می شود. در صورت بروز مسمومیت شخص را ، به بیمارستان منتقل کنید.

4-8.سمیت ایزو پروپیل الکل

خیر، IPA، جز دسته مواد خوراکی دسته بندی نمی شود. حتی نوشیدن مقدار اندکی از این ماده موجب مسمومیت و در مقادیر بالا موجب مرگ و خونریزی داخلی می شود. با توجه به این موارد می توان به این سوال که ” آیا ایزوپروپیل الکل سمی است ؟ ” پاسخ داد.

9.تفاوت ایزوپروپیل الکل با اتانول

متانول و پروپانون، که با عنوان رابینگ الکل مشهور است، در ضدعفونی کننده ها استفاده می شوند.

  • IPA در ضدعفونی کننده ها موثرتر از اتانول عمل می‌کند.
  • IPA، سمیت کمتری نسبت به اتانول دارد.
  • ایزوپرپوپیل نیز با سرعت مشابه اتانول تبخیر و مانند روش اتانول سلول های باکتریایی و ویروسی را از بین می برد، اما روی بافت های زنده پوست تاثیر چندانی ندارد. از، اغلب به عنوان آنتی سپتیک پوست و در بیمارستان‌ها به کار برده می شود.

تا این مورد ” کاربرد ایزوپروپیل الکل چیست و تفاوت آن با اتانول ” صحبت کردیم. اما، سوالی که پیش می آید این است که آیا می توان ایزوپروپیل الکل به جای اتانول استفاده کرد ؟

IPA، در غلظتهای 40 تا 60 درصد در برابر ویروس هایی مانند FCV موثر است. با این حال، اتانول در غلظت های 70٪ – 90٪ در برابر FCV موثرتر است. زمان تماس نشان می دهد که یک الکل در یک دوره مشخص از زمان می تواند بر روی میکروب هدف موثر باشد.

10.نحوه نگهداری از آن

IPA، را از عوامل اکسیدکننده، اسیدهای قوی و هالوژن ها دور نگه دارید.

محل ذخیره سازی : این ماده را در مکان های خشک، خنک و مجهز به دستگاه تهویه هوا نگهداری کنید.

این الکل را، در ظروف فولاد ضد زنگ، آلیاژهای مونل، فولادهای کربنی، مس، نیکل، برنز و شیشه، پلی اتیلن، آلومینیوم و روی بسته بندی می شود.

11.واردکننده ایزو پروپیل الکل صنعتی در ایران

اگر برای صنعت خود نیازمند ایزوپروپیل الکل 99% هستید، ما ایزو پروپیل الکل صنعتی را با بهترین کیفیت و قیمت را در اختیار شما قرار می دهیم.  این ماده شیمیایی صنعتی را از واردکننده اصلی کالا و با کمترین قیمت ممکن در بازار تهیه نمایید.

ایزوپروپیل الکل الجی

12.جایگزین ایزوپروپیل الکل

آب اکسیژنه جایگزین این الکل است. هیدروژن پراکسید یک ترکیب پایدار است که به طور طبیعی در طبیعت و در بدن وجود دارد.

13.خرید ایزوپروپیل الکل مترون – ایزوپروپیل الکل دارویی – خرید اینترنتی ایزوپروپیل الکل – خرید الکل ایزوپروپیل صنعتی

خرید ایزوپروپیل الکل 99 درصد (Isopropyl alcohol) را به ایران کم اکس بسپارید. جهت اطلاع از قیمت، خرید و فروش ۲-پروپانول تماس حاصل بفرمایید.

1-13.خرید اینترنتی ایزوپروپیل الکل صنعتی

شما می توانید از طریق ایران کم اکس، کالا مورد نظر خود را به صورت حضوری – تلفنی و آنلاین یا اینترنتی خرید کنید.

14.قیمت ایزوپروپیل الکل 70 درصد (مرک – صنعتی – خوراکی)

خرید مواد اولیه شیمیایی صنعتی خود را به مجموعه ایران کم اکس بسپارید. جهت اطلاع از قیمت، خرید و فروش ایزو پروپیل الکل مترون صنعتی تماس حاصل بفرمایید.

ردیفمحصولقیمت
1ایزوپروپیل الکل ایرانیتماس بگیرید.
2ایزوپروپیل الکل مرک – صنعتی – مترونتماس بگیرید.

15.سوالات متداول و پر تکرار

سوالات خود را از من بپرسید

مشاوره رایگان

مشتاقانه آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستیم. پاسخ سوالات خود را از ما بخواهید. در کمترین زمان ممکن پاسخگو خواهم بود.

ایزوپروپیل الکل را از کجا بخریم ؟

IPA مرغوب و عالی را از شرکت ایران کم اکس تهیه کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصول IPA با ما در ارتباط باشید.

ایزوپروپیل الکل خوراکی است ؟ | ایزوپروپیل الکل سمی است ؟

خیر ، IPA ، جز دسته مواد خوراکی دسته بندی نمی شود. حتی نوشیدن مقدار اندکی از این ماده موجب مسمومیت و در مقادیر بالا موجب مرگ و خونریزی داخلی می شود.

روش تشخیص ایزوپروپیل الکل را بیان کنید ؟

IPA ، از روی بو و سرعت تبخیر بالای آن قابل تشخیص می باشد.

ایزوپروپیل الکل در چه مواردی استفاده می شود؟

از الکل مالشی ، جهت تمیز کردن و ضدعفونی کردن سطوح استفاده می کنیم.

تفاوت رابش الکل و ایزوپرو پیل الکل را بنویسید ؟

رابش الکل یک ضد عفونی کننده است که حاوی کمتر از 68٪ و بیش از 72٪ الکل ایزوپروپیل نیست. تفاوت بین رابش الکل و اشکال خالصتر الکل ایزو پروپیل در این است که رابش الکل حاوی دناتوره است که محلول را برای مصرف انسان ناخوشایند می کند.

4.5/5 - (29 امتیاز)
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x