مطالعه مواد افزودنی پلی یورتان

کاتالیزور آمین 33

شرکت ایران کم اکس طیف گسترده ای از مواد افزودنی پلی اورتان از جمله کاتالیزورهای آمین، کاسموس، گاز 141b، واکس ها، سورفکتانت­ های سیلیکونی و امولسیون کننده­­ ها را وارد بازار می­ کند. که این محصولات ارائه شده از شرکت ما باعث بهبود پردازش، پایداری رزین، زمان چرخه و افزایش بازده محصول می ­شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد مواد افزودنی پلی یورتان همراه ایران کم اکس باشید.

فهرست مطالب

  1. افزودنی های پلی یورتان
  2. سورفکتانت های سیلیکون
  3. کاتالیزورهای پلی یورتان
  4. تثبیت کننده
  5. خرید و فروش مواد افزودنی پلی یورتان

افزودنی های پلی یورتان

این مواد موجب بهبود عملکرد فوم های پلی یورتان (پلی یورتان که به صورت پلی اورتان نیز نوشته می شود) می شوند. مواد افزودنی در ساخت فوم های پلی یورتان موجب افزایش راحتی تشک و مبلمان می شوند و همچنین به بهبودعملکرد آن ها کمک می کنند. علاوه براین، استفاده از مواد افزودنی در فوم های سخت موجب افزایش کیفیت عایق در یخچال و ساختمان می شود. به طور کلی، این مواد به منظور افزایش پایداری و بازده محصول استفاده می شوند. افزودنی های پلی اورتان، به دو دسته سورفکتانت های سیلیکون و کاتالیزور طبقه بندی می شوند.

فوم سخت- فوم انعطاف پذیر
فوم سخت- فوم انعطاف پذیر

همان طور که در متن بالا اشاره شد. مواد افزودنی پلی یورتان شامل مواد زیر هستند.

  • سورفکتانت های سیلیکون
  • کاتالیزورها

کاتالیزورها نیز به دو دسته تقسیم می شوند. که انواع کاتالیزورها در زیر آورده شده است.

  • کاتالیزور قلع (Tin یا اصطلاحا کاسموس)
  • کاتالیزور آمین (33lv، دابکو)

 آیا مواد افزودنی پلی یورتان احتیاج دارید. مجموعه ایران کم اکس، کاتالیزور کاسموس و دابکو را با بهترین برندهای بین المللی برای کاربردهای شما ارائه می دهد. فقط کافی است تماس بگیرید.

مواد افزودنی پلی اورتان در صندلی اتومبیل ها
مواد افزودنی پلی اورتان در صندلی اتومبیل ها
مواد افزودنی پلی اورتان در  مبلمان
مواد افزودنی پلی اورتان در مبلمان
مواد افزودنی پلی اورتان در کفش ها
مواد افزودنی پلی اورتان در کفش ها

سورفکتانت­ های سیلیکون

سورفاکتانت های سیلیکون، در فرآیند تولید فوم به عنوان تثبیت کننده فوم عمل می­ کنند. این مواد حاوی هر دو گروه آبگریز و آب دوست هستند که امکان حفظ فاز آلی و آبی را به فوم می ­دهند. علاوه بر این، سورفکتانت­ ها به حل کردن اجزای فرمولاسیون و تثبیت فوم سریع در حال گسترش کمک می­ کنند. اگر سطح سورفکتانت سیلیکون ناقص باشد، ممکن است موجب باریک شدن پنجره پردازش شود.

کاتالیزورهای پلی یورتان

برای تولیدات پیوسته اسفنج نیازمند استفاده از کاتالیزورها هستیم. دو واکنش عمده در هنگام تشکیل فوم صورت می گیرد. این دو واکنش عبارتند از :

  • واکنش ژلینگ (یا پلیمریزاسیون)
  • واکنش دمیدن (یا تولید گاز)

در واکنش ژلینگ (پلیمریزاسیون) : از ترکیب ایزوسیانات­ با پلی ال­ ها، پلی یورتان تشکیل می شود. (دریافت قیمت پلی ال از سایت ایران کم اکس) همچنین در واکنش دمیدن (تولید گاز)، از ترکیب ایزوسیانات با آب، پلی یورتان و دی اکسید کربن تولید می­ شود.  

کاتالیزور قلع ((Tin) یا اصطلاحا کاسموس)

معمولاً ترکیبات قلع (II) به عنوان کاتالیزور در تولید پیوسته اسفنج انتخاب می­ شوند. این ترکیب واکنش ژل را به شدت کاتالیز می­ کند. اگر پلیمر نتواند واکنش پلیمریزاسیون را به درستی انجام دهد، این کاتالیزور موجب شکاف فوم یا احتمالاً فروپاشی می­ شود.

کاتالیزورهای آمین (33lv، دابکو)

آمین­ ها در درجه اول واکنش بین آب و ایزوسیانات را کاتالیز می­ کنند. با این وجود اغلب به عنوان کاتالیزور “دمنده” خوانده می شوند. آن ها فعالیت­ های مختلفی در ارتقاء واکنش بین پلی ال و ایزوسیانات (واکنش ژلینگ) دارند. ترکیبی از آمین­ های مختلف برای متعادل کردن واکنش­ های ژل و دمیدن به کار برده می­ شود تا بتوانند فرآیند فوم را به طور کافی کنترل کنند.

 کاتالیزورهای جدید برای رفع نگرانی­ های زیست محیطی صنعت در مورد نوسانات آمین ­ها ساخته شده اند.

کاتالیزورهای آمین (33LV، دابکو)
کاتالیزور آمین 33

تثبیت کننده یا پایدار کننده­ پلی یورتان

از تثبیت کننده ها به طور گسترده جهت تولید فوم سخت پلی یورتان استفاده می کنند. همچنین تثبیت کننده پلی اورتان، در تولید مواد عایق یخچال و فوم های اسپری و… کاربرد دارند. علاوه بر این، پایدار کننده­ پلی یورتان بر روی پایداری و خاصیت عایق تاثیر می گذارد. تثبیت کننده ها شامل سورفاکتانت سیلیکون، کاتالیزور قلع و کاتالیزور آمین هستند. البته پلی ال و ایزوسیانات، بر مقدار آب و سایر قسمت های باقی مانده فرمولاسیون تأثیر دارند.

برای دریافت قیمت مواد شیمیایی به سایت ایران کم اکس مراجعه کنید.

انواع تثبیت کننده های پلی یورتان

مواد ثبیت کننده پلی یورتان، جهت تولید فوم پلی اورتان شامل موارد زیر هستند.

  • سورفکتانت های سیلیکون
  • کاتالیزور قلع
  • کاتالیزور آمین

خرید و فروش مواد افزودنی پلی یورتان

شرکت ایران کم اکس به صورت تخصصی، مواد افزودنی و مواد اولیه پلی اورتان را از تمامی برندهای مطرح جهانی تهیه کرده است و توانایی عرصه و پشتبانی آن را به تمامی نقاط ایران دارد. برای سفارش محصول با همکاران ما در واحد فروش ایران کم اکس در ارتباط باشید.

موبایل و واتس آپ : 09198024432 – 09912317669

شماره تلفن دفتر : 2465-7687-021

4.8/5 - (5 امتیاز)
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

سلام وقت بخیر
برای سبک‌تر شدنه محصول پی یو از چه افزودنی استفاده کنیم
ممنون

سلام
از کاتالیست دابکو استفاده کنید.

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x