مواد اولیه فوم پلی استایرین

استفاده از پلی استایرین در بسته بندی مواد غذایی

فوم پلی استایرین، یکی از مهم ترین فرآیندهای تولید صنعت پتروشیمی است. این ماده در مجاورت فشار منبسط می شود. و به صورت بلورهای ریز ظاهر می شود. در برابر آب مقاوم است. و از خود در برابر باکتری ها محافظت می کند. همراه ایران کم اکس باشید نتا بیشتر با مواد اولیه فوم پلی استایرین و پلی استایرین آشنا شوید.

فوم پلی استایرین PS (یونولیت-پلاستونوم) چیست ؟

فوم پلی استایرین، ماده ای سفید رنگ با وزن سبک است، که به علت مقاومتش بالا به طور گسترده به عنوان عایق مورد استفاده قرار می گیرد. از سه طریق قالب گیری اکستروژن (extrusion)، قالب گیری فشرده سازی (compression) و قالب گیری در انواع مختلف لوله و صفحات کامپوزیتی ساخته می شود. PS های غیر قابل اشتعال کاربرد زیادی در عایق های حرارتی، دیوارها و فوم دارند.

فوم پلی استایرین
فوم پلی استایرین

انواع فوم پلی استایرن

  • پلی استایرن معمولی (GPPS)

یک پلیمر شفاف، سفت و شکننده است که شفافیت عالی و مقاومت بالایی در برابر ضربه دارد. از طریق فرآیندی به نام پلیمریزاسیون بدست می آید. در مصارف زیر کاربرد دارد. 

 کارد و چنگال یکبار مصرف، جعبه سی دی، بسته بندی لوازم آرایشی و اجزای عایق الکتریکی

  • پلی استایرن مقاوم (HIPS) – پلی استایرین با ضربه بالا 

این ماده در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. 

  • پلی استایرن انبساطی یا همان یونولیت (EPS)

 فوم EPS طی یک فرآیند دو مرحله‌ای بدست می آید. در مرحله اول، دانه‌های ریز پلی استایرن با استفاده از بخار منبسط شده و ساختار سلولی مشخصی را تولید می کنند. در مرحله دوم، فوم قالب‌گیری شده سرد شده و به شکل‌ها و اندازه‌های دلخواه برش داده می شوند.

مواد اولیه مورد نیاز فوم پلی استایرین

ماده اولیه مورد نیاز فوم پلی استایرین شامل پروپان است.

فوم پلی استایرین در چه مواردی کاربرد دارد؟

فوم های یونولیت-پلاستونوم عایق حرارتی خوبی هستند. بنابراین اغلب به عنوان مواد عایق ساختمانی مانند عایق بندی بتن و سیستم های ساخت پانل های ساختاری مورد استفاده قرار می گیرند. فوم های یونولیت-پلاستونوم با رنگ خاکستری با عنوان عایق های برتر شناخته شده است.

پلی استایرین، یک پلاستیک همه کاره است که به طور گسترده برای تولید طیف گسترده ای از محصولات مصرفی مورد استفاده قرار می گیرد. این مواد در بسته بندی موادی که به وضوح بالایی نیاز دارند، به کار برده می شوند(بسته بندی های مواد غذایی و آزمایشگاهی). در صورتی که پلی استایرین با رنگ های مختلف، مواد افزودنی یا پلاستیک های دیگر ترکیب شوند. از آن ها برای ساخت لوازم خانگی، لوازم الکتریکی، قطعات خودرو یخچال و فریز، تهویه مطبوع، مایکروویو، مخلوط کن ها استفاده می کنند. بنابراین لوازم خانگی فوق اغلب از پلی استایرین (جامد و فوم) ساخته می شوند. زیرا این مواد بی اثر (با مواد دیگر واکنش نمی دهند)، مقرون به صرفه و با دوام هستند. در مورد سایر فوم های پلی یورتان و تولید فوم پلی یورتان قبلا توضیح داده شده است.

 استایرین در بسته بندی مواد غذایی
کاربرد فوم پلی استایرین در بسته بندی مواد غذایی

نگاهی گذارا به کاربردهای فوم پلی استایرین

به طور خلاصه کاربردهای فوم پلی استایرین عبارتند از :

  • این مواد در بسته بندی ها مورد استفاده قرار می گیرد.
  • در ساخت ستون های تزینی مورد استفاده قرار می گیرند.
  • قطعات خودروها (از پلی استایرین (جامد و فوم ) در ساخت بسیاری از قطعات خودروها از جمله دستگیره ها استفاده می کنند. این ماده، کاربرد زیادی در صندلی های محافظ کودک دارد.
  • به عنوان عایق های حرارتی (PS به عنوان عایق حرارتی بسیار خوب در دیوارهای ساختمانی، سقف، یخچال و فریز و سردخانه های صنعتی مشهور است)
  • در مواد غذایی
  • در پژشکی (از این ماده به دلیل شفافیت و سهولت در استریل به طور گسترده در لوله های آزمایش، کیت های آزمایش و تجهیزات پژشکی استفاده می شوند)

پلی استایرین در مواد غذایی

معمولا بسته های ساخته شده از PS، عایق بندی خوبی دارند. در ادامه علت استفاده از این مواد در بسته بندی ها را مشاهده می کنیم. 

  • تازه نگه داشتن موادغذایی
  • هزینه ی کمتر (قیمت مناسب آن نسبت به سایر مواد است)

ویژگی های عایق پلی استایرین

از جمله ویژگی های مهم این ماده می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • بی اثر
  • بادوام
  • مقاوم در برابر صدمات ناشی از آب

خرید و فروش مواد اولیه فوم پلی استایرین

شرکت ایران کم اکس به صورت تخصصی، PS را از تمامی برندهای مطرح جهانی تهیه کرده است. توانایی عرضه و پشتیبانی آن را به تمامی نقاط ایران دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خرید و قیمت محصول مواد اولیه فوم گرم با همکاران ما در واحد فروش در تماس باشید.

شماره تماس دفتر : 02176872465

شماره تماس موبایل و واتس آپ : ۰۹۱۹۸۰۲۴۴۳۲ – ۰۹۹۱۲۳۱۷۶۶۹

لیست قیمت پلی استایرین

خرید پلی استایرین صنعتی و مواد اولیه شیمیایی صنعتی خود را به مجموعه ایران کم اکس بسپارید. قیمت متیلن کلراید صنعتی را از شرکت ایران کم اکس جویا شوید.

ردیفمحصولقیمت
1قیمت پلی استایرین صنعتیتماس بگیرید.
2قیمت مواد اولیه فوم پلی استایرینتماس بگیرید.

 

 

امتیاز دهید
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x