متابولیسم متیلن بی کلراید در بافت های حیوانات و سرطان زایی انسان

متیلن کلراید در لوازم آرایشی

متابولیسم متیلن بی کلراید

در این مقاله درباره متابولیسم متیلن بی کلراید در حیوان و سرطان زایی بر انسان صحبت خواهیم کرد.

از آن جا که قرار گرفتن حیوانات در معرض متیلن بی کلراید سرطان ریه و کبد را افزایش می دهد. بنابراین مطالعه و تحقیق در زمینه این بیماری ها (متابولیسم متیلن کلراید در بافت های حیوانات / و سرطان زایی انسان) در اثر متیلن کلراید به امری مهم تبدیل شده است.

متیلن کلراید در لولزم آرایشی
متیلن کلراید در لوازم آرایشی

قرار گرفتن در معرض متیلن کلراید

قرار گرفتن در معرض متیلن کلراید موجب افزایش تومورهای ریه و کبد در حیوانات می شود. بنابراین مطالعه بر روی متیلن کلراید توجه خاصی را به خود جلب کرده است. دو فرض عمده برای این گونه بیماری وجود دارد.

  • *مقادیر دوز متیلن کلراید
  • *حساسیت نسبی گونه های مختلف به دوزهای متیلن کلراید

فرض می شود که انسان ها همیشه نسبت به گونه های کوچکتر مانند جوندگان نسبت به یک ماده شیمیایی حساس تر هستند.

تمامی کسانی که چنین مقالاتی را ارائه می دهند. باید حتما داده های مربوط به سم شناسی و…. را به درستی بیان کنند. چون این گونه گزارش ها موجب حذف ماده فوق از تجارت می شود. که این به نوبه خود تاثیر زیادی بر روی اقتصاد جهان دارد. از این رو، هرچه بیشتر بتوانیم فرضیه های تجربی را در تخمین ریسک با رویه های تأیید شده آزمایشی جایگزین کنیم، هم از نظر سلامت انسان و هم از نظر اقتصادی خوب خواهیم بود.

حتما بخوانید : درباره خواص شیمیایی و فیزیکی متیلن کلراید بیشتر بدانید.

مسیر متابولیسم 

به طور کلی دو مسیر برای متابولیسم متیلن کلراید وجود دارد.

 یکی شامل اکسیداسیون CH2C12 به CO توسط اکسیدازهای عملکردی مخلوط ( (Kubic و دیگری شامل ترکیب CH2C12 با کاهش گلوتاتیون توسط ترانسفرازهای گلوتاتیون (GST) است.

 انواع مطالعات بیوشیمیایی و سم شناسی نشان می دهد که سمیت CH و سایر دی هالومتان ها با مسیر GST در ارتباط است. علاوه براین، به نظر می رسد که مسیر MFO نقش محافظتی دارد. آنزیم های MFO میل بیشتری نسبت به آنزیم های GST برای متیلن کلراید دارند. و بیشتر متیلن کلراید توسط MFO در غلظت های پایین متابولیزه می شود. پس از اشباع مسیر MFO (بین 300 تا ppm 500)، متابولیسم توسط مسیر GST به طور نامتناسبی افزایش می یابد. اگرچه این رفتار پیچیده است، اما مدل PBPK توصیف کمی از میزان تولید متابولیت های GST در بافت های هدف از گونه های مختلف را برای انواع دوزها و مسیرهای دوز ارائه داده است.

از آن جا که متابولیسم نقشی اساسی در تعیین سمیت CHzClz بازی می کند، مهم است که ثابت های سرعت برای هر یک از مسیرهای متابولیکی توصیف شده در مدل PB-PK تا آنجا که ممکن است دقیق تر تعیین شود. مقادیر ثابت سرعت برای مسیرهای MFO و GST در حیوانات با بهینه سازی های رایانه ای مطالعات جذب گاز در داخل بدن تعیین شده است. میزان فعال سازی متیلن کلراید توسط مسیر GST در انسان بسیار کندتر از موش ها اتفاق می افتد. احتمال دارد این ماده در انسان نیز تومور ایجاد کند. اگر چه عوامل حیاتی دیگری نیز باید در سرطان زایی در نظر گرفته شود، اما در این جا هدف ما تاثیر متیلن کلراید بر سرطان زایی است.

حتما بخوانید : درباره مسمومیت با متیلن کلراید بیشتر بدانید.

آیا متیلن کلراید سرطان زا است؟

این ماده موجب سرطان کبد و ریه در موش ها می شود. اما هنوز سرطان زایی این ماده در انسان ثابت نشده است، این احتمال در انسان خیلی کم است. اگر هم باشد این روند به کندی صورت می گیرد.

حتما بخوانید : درباره عوارض متیلن کلراید بر انسان بیشتر بدانید.

متیلن کلرید عامل سرطان در انسان نیست
متیلن کلرید عامل سرطان در انسان نیست

قوانین مربوط به متیلن بی کلراید

از سال 2000 به بعد، مرگ و میر فراوانی در اثر مواجهه با متیلن کلراید گزارش شده است. این در صورتی است که این کارگران نکات ایمنی را در محیط کار رعایت نمی کردند. بعد از اجباری شدن رعایت نکات ایمنی، مرگ و میر کاهش یافت. با این وجود، دانشمندان به دنبال یک سری جایگزین برای این ماده هستند.

کمیته علمی اروپا، حداقل میزان غلظت متیلن کلراید در حدود 8 ساعت را کمتر از 100 پی پی ام بیان کرده است.

برای دانستن کاربرد متیلن کلراید کلیک کنید.

متیلن کلراید در محیط زیست

اوزون

سوال که برای ما پیش می آید این است که آیا متیلن بی کلراید تخریب کننده لایه اوزون است؟

این ماده تخریب کننده لایه اوزون نمی باشد. زیرا ماندگاری این ماده کم است، به طوری که قبل از رسیدن به لایه اوزون تجزیه می شود.    

قیمت خرید و فروش متیلن کلراید 

جهت اطلاع از قیمت خرید متیلن کلراید با همکاران ما در واحد فروش شرکت کم اکس تماس حاصل بفرمایید.

موبایل و واتس آپ: ۰۹۱۹۸۰۲۴۴۳۲ و ۰۹۹۱۲۳۱۷۶۶۹

شماره تلفن دفتر : ۲۴۶۵-۷۶۸۷-۰۲۱

 

 

5/5 - (1 امتیاز)
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x