مسمومیت با متیلن کلراید

مسمومیت با متیلن کلراید

مسمومیت با متیلن کلراید

در این مقاله برای شما درباره هرگونه مسمومیت با متیلن کلراید به تفصیل صحبت کرده ایم.

 موارد گزارش شده  ناشی از سمیت قرار گرفتن در معرض متیلن کلراید طی چند دهه گذشته در حال افزایش است. اکثر این گزارش ها مربوط به موارد حاد ماده فوق و شیوع مسمومیت خانگی است. عوارض مختلفی در اثر متیلن کلراید گزارش شده است که رایج ترین آن اثرات سیستم عصبی است. سم زدایی از متیلن کلراید از طریق مسیر اکسیداز با عملکرد مخلوط یک امر ذاتی  است. اگر چه تبدیل غیرطبیعی متیلن کلراید به مونوکسیدکربن باعث افزایش آگاهی مردم در مورد مسمومیت با متیلن کلرید در بین پرسنل پزشکی شده است، اما کمبود تجربه در تشخیص و درمان مسمومیت با متیلن کلرید به طور گسترده ای رواج دارد. که به طور گسترده این ماده در صنعت و مصارف خانگی مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مسمومیت متیلن کلراید همراه ایران کم اکس باشید.

عوارض مسمومیت با متیلن کلراید

به طور کلی می توان گفت، برخی از اثرات مشاهده شده در مسمومیت با DCM ممکن است به دلیل خود حلال باشد. ناهنجاری های سیستم عصبی مرکزی اکثر اثرات مربوط به قرار گرفتن در معرض DCM را تشکیل می دهند، اگرچه عوارض تنفسی و دستگاه گوارش شایع نیست. تاثیر این ماده بر روی کبد و کلیه ناشی از مسمومیت با DCM نادر است.

دی کلرومتان چشم و پوست را تحریک می کند و تماس طولانی مدت پوستی منجر به سوختگی می شود. پس از قرار گرفتن در معرض DCM، مقادیر کربوکسی هموگلوبین افزایش می یابد. به دنبال آن ماسک اکسیژن توصیه می شود.

حتما بخوانید : در خصوص عوارض متیلن کلراید در انسان چه می دانید؟

خطرات متیلن کلراید

دی کلرومتان، خطرات زیادی دارد. بنابراین، محصولات حاوی دی کلرومتان باید برچسب مخصوصی داشته باشند. تا افراد متوجه خطرات این ماده شوند.

اداره ایمنی آمریکا، مرگ و میر کارگران ناشی از عدم پوشش مناسب را در محیط های کار را تایید کرده است. بنابراین با توجه به افزایش آمار مرگ و میر در اثر کار با این ماده، آموزش کارگران به امری ضروری تبدیل شده است. علاوه بر ضروری شدن، آموزش به کارگران در خصوص مواجهه با متیلن کلراید، بسیاری از کشورها اقدام به ممنوعیت استفاده از این ماده در صنعت رنگ رزی کردند. بنابراین بسیاری از کشورها به دنبال جایگزین های مناسب برای متیلن کلراید هستند.

جایگزین

اخیرا، استفاده از ماده شیمیایی دی کلرومتان ممنوع شده است. بنابراین به دنبال جایگزین های متیلن کلراید هستیم.  از این رو بسیاری از افراد به دنبال جایگزین نمودن روش هایی برای این محصول هستند. به عنوان مثال برخی از شرکت ها محلول های جایگزین و محصولات غیر شیمیایی مانند دستگاه های نوری  را به بازار عرضه کرده اند.

حتما بخوانید : در خصوص خواص فیزیکی و شیمیایی متیلن کلراید بیشتر بدانید.

قرار گرفتن در معرض متیلن کلراید

قرار گرفتن در معرض متیلن کلراید موجب کمبود اکسیژن در کربن مونوکسید می شود. در صورت قرار گرفتن در معرض متیلن کلراید بیمار را از محل خارج کرده و به فرد با ماسک اکسیژن بدهید.( 100% اکسیژن) همچنین تولید مداوم CO نشان دهنده استرس قلبی عروقی طولانی مدت در بیماران قلبی عروقی است و رهایی هموگلوبین است. متابولیسم متمایز DCM به CO و تشکیل COHb به عنوان یک پارامتر در اختیار پزشک قرار می گیرد، که در تشخیص و مدیریت مسمومیت با حلال مفید است.

جذب و حذف، متابولیسم 

جذب و حذف این ماده توسط دانشمندان توضیح داده شده است. مقادیر کربوکسی هموگلوبین موجود در بدن با افزایش مقادیر دی کلر.متان افزایش می باید. افزایش این میزان به مدت زمان قرار گرفتن در معرض این ماده بستگی ندارد. این نتایج نشان می دهد که مسیر تبدیل سوخت و ساز بدن برای متیلن کلراید به راحتی قابل اشباع است.

حتما بخوانید : در خصوص متابولیسم متیلن کلراید بیشتر بدانید.

دی کلرومتان حداقل با دو مسیر به مولکول های دیگر تبدیل می شود.

  • اولین مورد به دنبال اکسیداسیون توسط سیستم میکروزومی سیتوکروم P450 با عملکرد مخلوط اکسیداز (MFO) برای تولید CO انجام می شود. علاوه بر اکسیژن، واکنش به کاهش نیکوتین آمید آدنین دی نوکلئوتید فسفات (NADPH) نیاز دارد.  مطالعات رادیویی تأیید می کنند که دی اکسید کربن (CO) نیز متابولیت اصلی DCM است. 
  • مسیر تبدیل متابولیک دوم با استفاده از گلوتاتیون S- ترانسفراز (GST) و در نهایت آزاد کننده فرمالدئید و هالید غیر آلی است. مورد دوم یک مسیر جزئی است ، اگرچه از نظر کیفی نقش اصلی را ایفا می کند.

از لحاظ تاریخی، دو فرضیه جایگزین برای افزایش سطح COHb در معرض DCM ارائه شده است. اولین اظهار داشت که افزایش سطح DCM میل به هموگلوبین برای C0 افزایش می یابد. وجود یک سایت اتصال آلوستریک برای DCM بر روی مولکول هموگلوبین شواهد دیگری بود که نشان می دهد حلال غیرمتابولیزه می تواند یک اثر ساختاری داشته باشد.

 

جهت اطلاع از قیمت خرید متیلن کلراید و قیمت محصولات شیمیایی با همکاران ما در واحد فروش شرکت ایران کم اکس تماس حاصل بفرمایید.

موبایل و واتس آپ: ۰۹۱۹۸۰۲۴۴۳۲ –  ۰۹۹۱۲۳۱۷۶۶۹

شماره تلفن دفتر : ۲۴۶۵-۷۶۸۷-۰۲۱

 

 

امتیاز دهید
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x